귀하의 비즈니스와 브랜드 야망을 실현하는 데 있어서 올바른 브랜드의 방향성이 필요합니다. 우리는 창의성과 영감과 더불어 새로운 또는 더 나은 방향성을 제시하고 이를 통해 브랜드 자산의 기반을 다지는 도움을 드립니다.
디자인의 피상적인 부분을 지양하고, 객관적인 관찰과 창의적인 주관을 균형감 있게 디자인에 반영하기 위해 여러 관점에서의 분석들과 대안을 함께 공유하고 브랜드에 적극 반영하기 위해 노력하고 있습니다.
스튜디오 라자는 서울을 기반으로 설립한 브랜드 디자인 전문회사입니다. 25년간 브랜드 전략과 네이밍, 디자인 등 브랜드 컨셀팅 업계에서 경력을
쌓아 온 크리에이티브 디렉터 이재훈을 중심으로 다양한 전략적인 디자인 프로젝트를 진행하고 있습니다.
Realizing your business and brand aspirations requires the right strategic direction for your brand. We offer assistance in providing creative and inspiring solutions and presenting new or enhanced directions that help establish the foundation of your brand assets. With a focus on creativity and inspiration, we aim to guide your brand toward a path that sets it apart, paving the way for success and growth.
we strive to avoid superficial aspects of design and instead, incorporate a balanced mix of objective observation and creative subjectivity into our designs. we actively seek to share various perspectives and alternatives through analysis from multiple angles and endeavor to integrate them into the brand.
Studio lajah is a brand design specialist company based in Seoul, founded by Creative Director Lee, Jae hoon. With 25 years of experience in the brand consulting industry, studio lajah specializes in brand strategy, naming, design, and various strategic design projects. Lee, Jaehoon, our Creative Director, has accumulated a wealth of expertise and leads our team in delivering diverse and impactful design solutions. Our focus is on creating strategic design projects that elevate brands to new heights.
Key points in the process
통찰력과 측정
무엇이 지금 시점에서 꼭 필요하고 개선해야 하는지
명확한 문제점과 해결책을 판단하여 고유의 브랜드 자산을 구축하세요.
insight and measurement
Identify clear issues and solutions by assessing what is essential and needs improvement at this moment. Acquire unique brand assets by determining distinctive problem-solving approaches.
목적과 브랜드 전략
브랜드가 존재하는 이유, 특별하게 만드는 요소, 실행가능한 대응과 이를 증명해 나가는 활성화 방안 등을 정의 합니다.
purpose and brand strategy
Define the purpose of the brand's existence, its unique distinguishing factors, actionable responses, and strategies for proving and activating them.
시각적 아이덴티티
로고, 색상체계, 타이포그래픽, 그래픽 모티프등을 개별적 선호를 지양하고 전략적 사고에 기반한
창의적 표현으로 만듭니다.
visual identity
I create creative expressions based on strategic thinking, avoiding individual preferences for logos, color schemes, typography, graphic motifs, etc.
활성화 및 관리
내부 및 외부적으로 브랜드 활성화를 위한 체계적 관리 및 유지를 위해 정교한 브랜드 활성화 설계를 하세요.
activation and management
Create a sophisticated brand activation design for systematic management and maintenance of brand activation both internally and externally. This is essential for ensuring effective and sustained brand vitality.
our areas of expertise
브랜드의 탄생과 성장 과정에서의 필요한 전략에 따라 디자인의 전략적 선택이 달라지는 부분이 있습니다. 스튜디오라자는 브랜드의 시각적 개성을 발굴하고 비주얼로 최적화하는 일을 하며, 모호한 취향과 심미성이 아닌 객관적이고, 전략적 크리에이티브를 개발하는 데 집중하고 있습니다.
The birth and growth of a brand involve strategic decisions in design that vary based on the necessary strategies. studio lajah focuses on uncovering and optimizing the visual personality of a brand, concentrating on the development of objective and strategic creatives rather than vague preferences and aesthetics.
how we work
우리는 전략적 목표를 위한 폭넓은 크리에이티브를 개발하기 위해 다각적인 분석과 가치를 파악하기 위해 노력하며, 적극적인 피드백을 받기 위해 다양한 채널(이메일 SNS)들을 이용하여 개발 과정에서의 적극적인 참여를 환영합니다. 또한, 시각화된 개발 과정을 통해 객관적이고 전략적인 판단의 근거를 보여줄 수 있도록 다양한 접점의 시뮬레이션을 소비자에게 전달하여 브랜드의 가치를 공감할 수 있도록 노력합니다.
We strive to gain a comprehensive understanding of diverse analyses and values to develop creative solutions aligned with our strategic objectives. In our development process, we actively encourage participation and gather constructive feedback through various channels, including email and social media (SNS). We also employ visualization to provide consumers with a variety of touchpoints and simulations, enabling them to perceive the brand's value objectively and strategically.