Doosan Group

Industry

Gruop

What We Did

Brand Revitalization, Visual Identity

The color of values for the future

Doosan Group, one of South Korea's centennial corporations, with a focus on cutting-edge robotics and eco-friendly industries, spanning from heavy manufacturing to everyday consumer sectors, recognized the need for a more flexible transformation of its corporate image. However, they also aimed to preserve the existing group identity in the face of these changes. studio lajah undertook the enhancement of the group's CI design system.

대한민국 백년기업 중의 하나인 두산그룹은 첨단의 로봇 기술과 친환경 산업에 집중한 중공업에서 생활 소비 영역까지 커버하는 그룹의 특성상 그룹의 이미지를 좀 더 유연하게 변화할 필요성을 느끼고 있었습니다. 기존 그룹의 아이덴티티를 계승하면서도, 기업의 역동적이면서도 긍정적 이미지를 위해 스튜디오라자는 그에 대한 그룹 CI의 시각적 정체성의 재정립을 통한 개선작업을 진행 하였습니다.

Since 1996, Doosan Group has been maintaining its somewhat disparate corporate image by concurrently utilizing two versions of logos: the traditional symbol-type logo, in use since its inception, and an English logo, which saw a higher frequency of usage due to functional and aesthetic trends. Especially prioritizing the English logo, there arose a need to establish the identity and stature concerning the representative color when applying the English logo. Ultimately, a plan was devised to unify the logos into a single English logo, aiming to re-establish the Group's identity and symbolism while considering its representativeness.

두산그룹이 1996년부터 사용해 온 기존 심볼 타입의 로고와 기능적, 심미적 트렌드의 변화에 따라 사용 빈도가 높은 영문로고, 두 가지 버젼의 로고를 병행하여 사용하며 다소 이질적인 그룹의 이미지를 유지해 오고 있었습니다. 특히 영문로고를 우선적으로 사용할 때 대표색상을 어떤 색상으로 적용해야 하는지에 대한 정체성과 위상의 확립이 필요한 상황이었습니다. 결국, 병행하던 로고를 영문 로고로 단일화하면서 그룹의 대표성과 상징성을 고려한 그룹의 정체성을 재확립하도록 기획되었습니다.

Using a watermark-style logo, choosing the right main color for the group is crucial. This color should represent the group, express its identity, and stay in tune with current trends. So, understanding what the color signifies is a vital task in this project.

워드마크 형 로고를 사용 시에 중요한 부분은 그룹의 Primary Color 일것입니다. 그룹을 대표하면서도 그룹의 정체성을 나타내며 동시에 시대적 흐름을 읽는 것이 중요합니다. 그래서 색의 성격을 파악하는 일 또한 중요한 프로젝트의 과제였습니다.

doosan group ci renewal

client: doosan group
project agency: oricom
cowork: brandmajor
Bi Design: studiolajah

© 2016-TODAY studiolajah. All rights reserved.

Talk to us or Here to help

다양한 채널을 통해 저희와 함께 할 수 있습니다.